FEATURED ARTISTS

楊博

アーティスト

STATEMENT


「楊は絵画を通して世の中に無限に混在する愛、喜び、憂い、葛藤を表現しているのです」              

’Bo creates paintings that reflect the love, joy, melancholy, andconflict that endlessly commingle in the world. ’                     

                                                                      by Dexter Wimberly   (Independent Curator)

楊博(Yang Bo)の絵画は、ポップカルチャー、特に音楽への関心と深い関わりを持つ親密な立ち位置から生まれます。絵画と音楽の関係は、創造的な手段で感情や経験を表現したいという人間の願望に基づき豊かで複雑です。手段や感覚的な体験は異なりますが、音楽と絵画は境界を越えた深い関連性を共有しています。楊にとって、歌詞、その根底にあるコンセプトやテーマは、彼自身の視覚的な探求のための材料なのです。

 

絵画と音楽は往々に抽象的な領域で交差します。どちらの芸術形態も非具象的な概念を探求してきたため、アーティストやミュージシャンは純粋な表現領域に踏み込むこともできます。しかし、楊は肖像画や風景画、身の回りの個人的な品々を通して、私たちをつなぐ感情の琴線に触れます。絵画も音楽も究極的には思考や感情、物語を伝える芸術表現です。楊は絵画を通して世の中に無限に混在する愛、喜び、憂い、葛藤を表現しているのです。

Yang Bo’s paintings emerge from a place of intimacy, with a deep connectionto the artist's interest in pop culture, specifically music. The relationshipbetween painting and music is a rich and complex one, rooted in the humandesire to express emotions and experiences through creative means. Despitetheir distinct mediums and sensory experiences, painting and music share aprofound connection that transcends their individual boundaries. For Bo, thelyrics of songs, their underlying concepts, and themes serve as source materialfor his own visual explorations.

 

Painting and music often intersect in the realm of abstraction.Both art forms have explored non-representational concepts, allowing artistsand musicians to delve into the realm of pure expression. However, throughportraits, landscapes, and familiar personal objects, Yang Bo taps into theemotional fibers that connect us all. At their core, both painting and musicare forms of artistic expression that communicate thoughts, feelings, andnarratives. Bo creates paintings that reflect the love, joy, melancholy, andconflict that endlessly commingle in the world.

WORKS

BIOGRAPHY

楊博
© Ken KATO

楊博は、1991年中国湖北省生まれ、2001年に宮城県に移住。これまで一貫してポップカルチャーとその受容に関わる距離感をテーマに作品を制作。実際にはとても遠くに存在する人物や出来事にも関わらず、心理的には極めて親密なものとして迫りくるポップカルチャーを音楽を中心に享受した楊は、ポップスターの肖像やそれらが彩る様々なシーンと自身の生活風景とを混ぜ合わせながら、独特の作品世界を作り上げている。2019年東京藝術大学大学院美術研究科絵画専攻油画終了。現在、東京都を拠点に活動。近年の個展に「no tears」(2021, NADiff Window Gallery,東京)、グループ展に「working / editing 制作と編集」(2020年,アキバタマビ,東京)、「The Course of true love never did run smooth」(2019年, EUKARYOTE,東京)などがある。 (Yutaka Kikutake Gallery)

主な個展

2022「(Remember Mama Said) You Can’t Hurry Love」Yutaka Kikutake Gallery、東京

2021「no tears」NADiff a/p/a/r/t 、東京
  「Fly me to the moon sequence2: Three MC’s and One DJ」Yutaka Kikutake Gallery、東京

2018 「Heart of glass」CAPSULE、東京

主なグループ展

2023「杭とトンガリ」、東京
2022「P.O.N.D. 2022 〜IN DOUBT/見えていないものを、考える。〜」PARCO MUSEUM、TOKYO、東京

   「hueLe Museum art Labo」GINZA SIX4 階、東京

   「絵画の理由」日本橋三越本店 本館 6 階 美術コンテンポラリーギャラリー、東京

2019「The course of true love never did run smooth」EUKARYOTE 、東京

2018「preview」EUKARYOTE、東京
2017「GINZA 24H SQUAD」旧銀座松崎ビル、東京

「美大生展」SEZON ART GALLERY、東京

2016「Collapse Eve」旧豊島区役所庁舎、東京

「POOL MUG」桜台 POOL、東京